Сервіс розрахован на малий та середній бізнес.
Загальний огляд сервісу на нашому сайті за посиланням
Хорошоп - українська платформа швидкого та зрозумілого запуску інтернет-магазинів.
Щоб отримати нашу консультацію у подальшій роботі з платформою, зареєструйтесь за посиланням .
Наш власний досвід переходу з Бітрікс на Хорошоп
2025-08-15 Автор: Кубик.
В першій статті було надано загальну інформацію і принцип роботи ЕЖООС. У другій частині пояснено як вести облік Переміщеннь, Статусів і Табель. В цій частині перейдемо до практичної частини, як перенести дані і почати працювати в ЕЖООС.
Вихожу з припущення, що зараз ви крім паперу, ведете облік особового складу в електронному вигляді в таблиці аналогічной першому аркушу ШПО наведенного прикладу ЕЖООС або що відповідає додатку 61 до Інструкції з організації обліку особового складу в системі МОУ "Книга штатно-посадового обліку особового складу". Також уточнюю, що процес розглядається з рівня військової частини, який має підпорядковані підрозділи, а не з рівня лінійного підрозділу. Якщо у вас лінійний підрозділ, то частину інформації, а саме індекси посад вам мають надати, і буде набагато краще, щоб це було централізовано на рівні штабу військової частини, бо якщо почнете займатись самодіяльністю можете отримати на горіхи. Але це таке, вести облік особового складу треба, робити це треба з дотриманням вимог безпеки, пам'ятайте будь який список особового складу і штат підрозділу це ДСК інформація!
Для переходу вам треба мати "табличку" в якій будуть як мінімум такі стовбчики
Якщо посада вакантна, то стовбчики, які відносяться до людини(від 7 пінкту і далі) пусті. Також буде добре, якщо ви можете підготувати в такому ж форматі більше інформації по військовослужбовцю, як його вид служби, освіта, номери наказів і все те що є на аркуші ООС. Якщо не підготуєте зараз, треба буде дозаповнювати вже в процесі ведення ЕЖООС.
Якщо у вас є додаткова інформація, яку ви використовували для обліку і її можна підготувати в цієї ж таблиці, варто одразу, додати такі колонки які у вас були раніше і вам потрібні, на аркуші ООС і посади. Наприклад орудний відмінок прізвища на аркуш ООС, повну назву посаду на аркуш посади, можливо також у потрібних відмінках, це дозволить мати можливість трошки доопрацювати і зробити автоматизацію текстів наказів. Але це вже не обов'язково, мінімум це 11 пунктів які вказані спочатку.
Для військовослужбовців, які виведені в розпорядження має бути також вказан підрозділ і індекс посади з якої його було виведено в розпорядження. Більш детально, про те як заповнити ЕЖООС, якщо на момент перехода цієї інформації по виведенним в розпорядження немає в повному обсязі, описано в розділі заповнення аркушу Переміщення нижче.
При заповненні всіх аркушів дотримуйтесь обов'язково дотримуйтись двох простих правил.
Взагалі звикнить, не вставляти з буфера через Ctrl-V ніколи коли працюєте в ЕЖООС. Права кнопка вставити як значеня, або Ctrl-Shift-V якщо ваша версія Excel підтримує, цю комбінацію. Якщо ви адміністратор\начальник і відповідаєте за те щоб ЕЖООС працював, і передаєте файл на заповнення іншому користувачу захищайте аркуш як мінімум форматування клітинок. Ті приклади які наведено захищені саме таким чином.
З підготовленної таблиці на аркуш посаду копіюємо всі строки які відносяться до штату.
Переносимо колонки 1-6 в колонки 109-114 відповідно.
Окремо слід звернути увагу на колонку Індекс посади. В цій версії ЕЖООС щоб не мати зайвих проблем треба дотриматись таких вимог до індексу посади:
Далі для прикладу будемо вважати, що ми обрали для індексу 6 символів.
Якщо ваш поточний індекс посади не відповідає наведеним обмеженням, треба його конвертувати. Тобто замінити на новий, для цього в підготовлену таблицю достатньо додати колонку новий індекс і переносити в ЕЖООС вже його.
Переіндексацію можно зробити декількома способами, пропоную такі варіанти:
Навіщо брати крок 10?
У випадку не значних змін штату додавання видалення окремих посад, це дозволить вставляти посади і зберігати їх хронологічний порядок, але це зовсім не обов'язково і впринципі не раджу. Бо у випадку коли буде додаватись навіть невеликий підрозділ, зробити так, щоб йшло по збільшенню вже не вдасться. Тому це може бути зручно тільки на першому етапі використання.
Якщо хочете старий індекс можете також зберігти десь на аркуші посади в окремій колонці, але він нам більше не знадобиться, а якщо ви обрали варіант 2 або 3, то ви ітак його завжди зможете витягнути з нового індексу.
Це буде найпростіше заповнення.
Беремо колонку Новий індекс посади, і вставляємо її в колонку 1 аркушу ШПО.
Все. Якщо все зроблено вірно, то у вас на аркуші ШПО, мають автоматично заповнитись колонки з аркушу Посади і аркуш буде мати приблизно такий вигляд.
Якщо не має навіть підрозділу, думайте як ви будете викручуватись, це потрібно інформацію треба буде відворювати, якщо інформації про індекс посади не має, а військовослужбовців у розпорядженні багато, як варіант і швидко її актуалізувати для всіх
Цей аркуш є ключовою особливістю і принципово відрізняє запропоновану форму ЕЖООС від тієї, що наведена в наказі МОУ №687, і від паперових книг обліку. Саме він в ЕЖООС надає структуровано інформацію про рух військовослужбовців між посадами, дати виведення і повернення з розпорядження. На підставі цього аркуша заповнюються всі колонки аркуша ООС, пов'язані з посадами, в тому числі регламентовані колонки 10 та 11 - індекси посад та історія посад.
На аркуші вручну заповнюється така інформація:
Усі інші поля мають світло-жовту заливку, заповнюються автоматично за формулами. Їхня зміна може знадобитися лише у разі, якщо ви вирішите змінити логіку роботи таблиці. Нижче я детально прокоментую, як працюють формули на цьому аркуші. Якщо вам буде важко зрозуміти наступний абзац, пропустіть його поки що й поверніться до нього пізніше, коли протестуєте файл і побачите, як він працює. Це слід врахувати, якщо у вас виникне потреба та бажання доопрацювати файл відповідно до ваших вимог.
Отже, як ви бачите, ведення цього аркуша дозволяє здійснювати відносно повноцінний облік руху особового складу, відслідковувати зміни посад і наказів, а також спрощує процес ведення аркуша ООС, що особливо важливо на рівні військової частини. Також цей аркуш можна розвивати - дописати додаткову інформацію і зробити навіть формування рапортів та пунктів наказів. Звісно, Excel не можна вважати повноцінною системою обліку, але наразі це єдиний працюючий інструмент, доступний усім підрозділам, і той, з яким ми всі працюємо. Тому чим більше його можливостей ви повноцінно використаєте, тим ефективніше зможете налагодити роботу і процеси у підрозділі.
Задача аркуша Статуси - вести історію змін статусу (місцезнаходження) військовослужбовця. На основі даних, внесених у цей аркуш, статус військовослужбовця автоматично переноситься на аркуш ООС, а звідти - далі на аркуші ШПО та Табель. За статусом формується відповідна статистика. Принцип ведення аркуша Статуси аналогічний до аркуша Переміщення: на кожну зміну статусу створюється додатковий рядок, у якому вказується новий статус та дата, з якої він діє.
Вручну потрібно заповнити ІПН військовослужбовця, сам статус та дату, з якої він діє. Колонка Коментар і Дата по (до якої діє статус) можна заповнювати за потреби - вони не впливають на облік і формули.
Колонка Наявність заповнюється автоматично відповідно до довідника статусів. Вона створена для того, щоб мати можливість вести статуси відповідно до потреб вашого підрозділу і командира, а також для побудови статистики відповідно до ваших вимог та до Наказу МОУ. КолонкаНаявність групує ваші статуси. Наприклад, якщо у вас є декілька місць дислокації, у статусах ви вказуєте детально, а в колонці Наявність це відображається узагальнено як"Так". Або ж ви класифікуєте відпустки щорічні і відпустки по лікуванню.
Інші колонки - Військове звання, ПІБ, Індекс ООС, Активний Запис і Останній запис - працюють так само, як і в аркуші Переміщення.
Навіщо створено аркуш Статуси і чому не вести цю інформацію одразу на аркуші ООС? Це ж простіше? Ось дві головні причини:
Але для невеликих підрозділів, де за облік відповідає одна людина, це може бути зайвим, і цілком достатньо вести облік статусів безпосередньо на аркуші ООС. Тому, починаючи з версії 1.6, зроблено два варіанта ЕЖООС: повний - з веденням статусів на окремому аркуші, і спрощений - де облік статусу здійснюється безпосередньо на аркуші ООС. Усі інші механізми будуть працювати аналогічно, а за потреби можна в будь-який момент перейти з одного варіанту на інший.
Третій і останній пункт цієї частини - опис аркуша Табель. Цей аркуш вимагається наказом, тому потрібно його робити. Хоча аркуш виглядає складно, але все буде просто. Алгоритм заповнення наступний: після опрацювання всіх статусів за добу потрібно перейти на аркуш Табель і скопіювати значення з колонки Сьогодні у колонку з відповідною датою.
Важливо! В колонку Сьогодні через формули автоматично підтягується актуальний статус - тобто той, який був останнім введений для військовослужбовця на аркуші Статуси або вказаний на аркуші ООС. Тому при копіюванні потрібно вставляти колонку у відповідну дату як значення, без формули!
Аркуш Табель з кожного місяця ведеться з початку, тому потрібно врахувати наступні моменти, щоб все працювало коректно.
У наступній частині будуть надані рекомендації щодо переходу на наведену форму ЕЖООС та основні моменти, які слід врахувати при першому заповненні даних. Інформація щодо новин і виходу оновлень шаблону на телеграм-каналі. Обговорення і питання в групі в Signal за посиланням.
10.08.2025 Версія 1.6 Повна і Спрощена upa_ezhoos_1_6.zip: Скачати
Для роботи з файлом ЕЖООС потрібен Microsoft Excel 2021 або новіше.
Всі версії і історія змін до них в першій частині.
Чи була Вам корисна інформація? Так 👍 Ні 👎 Форма зворотнього зв'язку 👋
description Огляд сервісу
description Огляд складського обліку
description Огляд обліку торгівельного підприємства
description Огляд обліку виробничих витрат і випуску готової продукції (робіт, послуг)
description Заробітна плата та кадри
Наш власний досвід переходу з BAS на Діловод