Сервіс розрахован на малий та середній бізнес.
Загальний огляд сервісу на нашому сайті за посиланням
Хорошоп - українська платформа швидкого та зрозумілого запуску інтернет-магазинів.
Щоб отримати нашу консультацію у подальшій роботі з платформою, зареєструйтесь за посиланням .
Наш власний досвід переходу з Бітрікс на Хорошоп
2025-08 Автор: Кубик. Цикл матеріалів "Непаперова армія".
В першій статті було надано загальну інформацію і принцип роботи ЕЖООС. У другій частині пояснюємо розділи, які викликають найбільшу кількість питань і помилок.
Якщо ми говоримо саме про облік, а не планування, пошук, мотивацію чи аналіз, то, по суті, існують дві основні задачі обліку особового складу:
Демографічні дані є відносно сталими, і питання їх обліку вирішується відносно просто навіть паперовими засобами, а в ЕЖООС за це відповідає аркуш ООС. А от рух військовослужбовців - це постійні зміни, які потребують структури і правильного обліку, тому це питання є головним в цій статті.
Цей аркуш є ключовою особливістю і принципово відрізняє запропоновану форму ЕЖООС від тієї, що наведена в наказі МОУ №687, і від паперових книг обліку. Саме він в ЕЖООС надає структуровано інформацію про рух військовослужбовців між посадами, дати виведення і повернення з розпорядження. На підставі цього аркуша заповнюються всі колонки аркуша ООС, пов'язані з посадами, в тому числі регламентовані колонки 10 та 11 - індекси посад та історія посад.
На аркуші вручну заповнюється така інформація:
Усі інші поля мають світло-жовту заливку, заповнюються автоматично за формулами. Їхня зміна може знадобитися лише у разі, якщо ви вирішите змінити логіку роботи таблиці. Нижче я детально прокоментую, як працюють формули на цьому аркуші. Якщо вам буде важко зрозуміти наступний абзац, пропустіть його поки що й поверніться до нього пізніше, коли протестуєте файл і побачите, як він працює. Це слід врахувати, якщо у вас виникне потреба та бажання доопрацювати файл відповідно до ваших вимог.
Отже, як ви бачите, ведення цього аркуша дозволяє здійснювати відносно повноцінний облік руху особового складу, відслідковувати зміни посад і наказів, а також спрощує процес ведення аркуша ООС, що особливо важливо на рівні військової частини. Також цей аркуш можна розвивати - дописати додаткову інформацію і зробити навіть формування рапортів та пунктів наказів. Звісно, Excel не можна вважати повноцінною системою обліку, але наразі це єдиний працюючий інструмент, доступний усім підрозділам, і той, з яким ми всі працюємо. Тому чим більше його можливостей ви повноцінно використаєте, тим ефективніше зможете налагодити роботу і процеси у підрозділі.
Задача аркуша Статуси - вести історію змін статусу (місцезнаходження) військовослужбовця. На основі даних, внесених у цей аркуш, статус військовослужбовця автоматично переноситься на аркуш ООС, а звідти - далі на аркуші ШПО та Табель. За статусом формується відповідна статистика. Принцип ведення аркуша Статуси аналогічний до аркуша Переміщення: на кожну зміну статусу створюється додатковий рядок, у якому вказується новий статус та дата, з якої він діє.
Вручну потрібно заповнити ІПН військовослужбовця, сам статус та дату, з якої він діє. Колонка Коментар і Дата по (до якої діє статус) можна заповнювати за потреби - вони не впливають на облік і формули.
Колонка Наявність заповнюється автоматично відповідно до довідника статусів. Вона створена для того, щоб мати можливість вести статуси відповідно до потреб вашого підрозділу і командира, а також для побудови статистики відповідно до ваших вимог та до Наказу МОУ. КолонкаНаявність групує ваші статуси. Наприклад, якщо у вас є декілька місць дислокації, у статусах ви вказуєте детально, а в колонці Наявність це відображається узагальнено як"Так". Або ж ви класифікуєте відпустки щорічні і відпустки по лікуванню.
Інші колонки - Військове звання, ПІБ, Індекс ООС, Активний Запис і Останній запис - працюють так само, як і в аркуші Переміщення.
Навіщо створено аркуш Статуси і чому не вести цю інформацію одразу на аркуші ООС? Це ж простіше? Ось дві головні причини:
Але для невеликих підрозділів, де за облік відповідає одна людина, це може бути зайвим, і цілком достатньо вести облік статусів безпосередньо на аркуші ООС. Тому, починаючи з версії 1.6, зроблено два варіанта ЕЖООС: повний - з веденням статусів на окремому аркуші, і спрощений - де облік статусу здійснюється безпосередньо на аркуші ООС. Усі інші механізми будуть працювати аналогічно, а за потреби можна в будь-який момент перейти з одного варіанту на інший.
Третій і останній пункт цієї частини - опис аркуша Табель. Цей аркуш вимагається наказом, тому потрібно його робити. Хоча аркуш виглядає складно, але все буде просто. Алгоритм заповнення наступний: після опрацювання всіх статусів за добу потрібно перейти на аркуш Табель і скопіювати значення з колонки Сьогодні у колонку з відповідною датою.
Важливо! В колонку Сьогодні через формули автоматично підтягується актуальний статус - тобто той, який був останнім введений для військовослужбовця на аркуші Статуси або вказаний на аркуші ООС. Тому при копіюванні потрібно вставляти колонку у відповідну дату як значення, без формули!
Аркуш Табель з кожного місяця ведеться з початку, тому потрібно врахувати наступні моменти, щоб все працювало коректно.
У третій частині рекомендації, щодо переходу на наведену форму ЕЖООС та основні моменти, які слід врахувати при першому заповненні даних. Інформація щодо новин і виходу оновлень на телеграм-каналі. Обговорення і питання в групі в Signal за посиланням.
Посилання для завантаження шаблону в першій частині статті.*
Чи була Вам корисна інформація? Так 👍 Ні 👎 Форма зворотнього зв'язку 👋
description Огляд сервісу
description Огляд складського обліку
description Огляд обліку торгівельного підприємства
description Огляд обліку виробничих витрат і випуску готової продукції (робіт, послуг)
description Заробітна плата та кадри
Наш власний досвід переходу з BAS на Діловод